onsdag 3 oktober 2007

Hembesök vol 2: Produktivt om prioritering

Jag ringde till en av bahá'í-vännerna i Stockholm och besökte henne eller gjorde ett så kallat hembesök. Under telefonsamtalet sa jag till henne att det skulle vara trevligt att ses och prata om ett andligt tema. Hon förklarade då för mig att hon under den senaste tiden har funderat ofta på hur man borde prioritera sin tid så att man kan medverka på bahá'íaktiviteterna, även om man har mycket annat så som ett jobb som tar mycket av ens tid. Så vi bestämde att vi skulle prata om detta när vi sågs. Jag åkte hem till henne och vi började prata om olika aspekter av tron. Hon läste även en text till mig från skrifterna som hon tycker väldigt mycket om. Vi hade mycket trevligt tillsammans och båda kände att det skulle vara roligt att fortsätta ses och prata om olika teman relaterat till tron.